Sosyal Medyada Güvenilir Bir Marka Oluşturmak
Markanın Serüveni: Nereden Başlamalı?
Ah, nereden başlasam? Sosyal medyada bir marka oluşturmak, günümüzde herkesin peşinde olduğu bir şey haline geldi. Ancak “bir” marka olmakla “güvenilir” bir marka olmak biraz farklı meseleler. Kendimi sosyal medyada ilk kez tanıtırken, sürekli “Ben kimim?” sorusunu sordum. İnan bana, en önemli kısım burası. Markanın özü, hikayesi, olmazsa olmazı bu soru. Hani derler ya, “İlk izlenim önemlidir,” işte sosyal medyada da ilk izlenim tamamen senin kim olduğuna bağlı.
Hikayenin Gücü: Hikaye Anlatıcılığı
Eskiden beri iyi bir hikaye anlatıcısı olduğumu söylerler. “Masallar Anası” diye dalga geçildiğimi hatırlıyorum küçükken. İşte sosyal medyada da hikaye anlatmak vazgeçilmez. Hikayeyle kullanıcıya dokunmak, onları etkilemek… Tıpkı sabah kahvesi gibi olmazsa olmaz. İnsanlar artık markaların ardındaki hikayeleri, samimiyeti önemsiyor. Sen de kendi hikayeni anlatırken samimi ol, içten ol. Daha önce de söyledim, ilk başta o kadar çekinmiştim ki, ama bir cesaretle başladım. Sen de böyle bir şey yaşadın mı?
Görünüş Önemlidir: Görsel Kimlik
Görsellik bu işin bir başka boyutu. Sonuçta görsel bir dünyadayız. Sosyal medya denince akla ilk gelen şeylerden biri zaten görsellik değil mi? Şu sıralar Instagram’da dolanırken, güzel bir fotoğrafın veya etkileyici bir tasarımın kaç kişi tarafından beğenildiğini hemen fark ediyorsun. Dürüst olmak gerekirse, benim de tasarım konularında zorlandığım zamanlar oldu. Ama öğrendikçe, ince eleyip sık dokudukça görsellik de gelişti. Önemli olan uyumlu bir tema oluşturmak. Profilindeki her şey bir bütün oluşturduğunda insanların gözünden kaçmayacak, buna emin olabilirsin.
Etkileşim, Etkileşim, Etkileşim!
Sosyal medyada etkileşim olmadan gerçek bir varlık oluşturmak neredeyse imkansız. İnsanlarla iletişimde olman gerek. Onların sorularına cevap vermen, yorumlarına yanıt yazman onları değerli hissettirir. Ben de bu konuda çeşitli denemeler yaptım. Mesela haftalık küçük yarışmalar düzenledim, takipçilerimle fikir alışverişinde bulundum. Sen de dene! Etkileşimin ne kadar arttığını göreceksin. Hem, etkileşim demek daha fazla görünürlük demek, yani organik olarak büyümek için birebir.
İçerik mi? Kaliteli İçerik!
Her gün herkes bir şeyler paylaşıyor sosyal medyada, ama önemli olan kaliteli içerik üretmek. Sen hiç durmadan içerik üretmeye çalışırken bir noktada tıkanıp kaldın mı? İşte tam o noktada kaliteli içerik devreye giriyor. Takipçilerinle kaliteli ve özgün içerikler paylaştığında, onların gözünde başka bir yere koyulursun. Sadece paylaşmak için paylaşma. Bir yerlerde okumuştum, kalite her zaman nicelikten önce gelir diye. İnan ki doğru. İçeriğin sosyal medyada markanı öne çıkaran en önemli parça.
Sadakat ve Güven: Ahlaki İlkeler
Sadık bir kitle oluşturmak istersen güvenilir olmak zorundasın. İnsanlar güvendikleri markalara bağlı kalır. Mesela ben, kötü bir deneyim yaşadığım markaya bir daha dönmem, sen döner misin? O yüzden markan ne kadar etik, ne kadar dürüst ve ne kadar şeffaf olursa kitlelerin güveni de o derece artar. Güven, sosyal medyada en zor kazanılan ama bir o kadar da önemli olan unsurlardan biri, unutma.
Sürekli Öğren ve Güncel Kal
Sosyal medya dünyası sürekli değişiyor. Bugün popüler olan bir şey, yarın unutulabiliyor. Güncel kalmak ve sürekli öğrenmek şart. Ben bu dünyada kalabilmek için sürekli yeni şeyler okuyorum, takip ediyorum. Bu işler hiç bitmez, ama bir o kadar da keyiflidir. Sen de güncel kalmaya özen göster, değişimleri yakından takip et. Hani “derya deniz” derler ya, sosyal medya da tam olarak böyle bir yer. Dalgalanmayı gördüğünde korkma, öğren ve adapte ol.
Yorum bırakın